کارت اقامت عمان
کارت اقامت عمان
هنگامی که ویزای کاری عمان برای کارمند تأیید شد، مهاجر برای اقامت قانونی در عمان در طول مدت کار باید کارت اقامت دریافت کند. این کار زمانی انجام می شود که کارمند خارجی به عمان می رسد. کارمند در بدو ورود باید برای دریافت کارت اقامت ظرف 30 روز پس از ورود، به اداره وضعیت مدنی پلیس سلطنتیROP عمان مراجعه کند.
تمدید کارت اقامت در سلطان نشین عمان یکی از خدمت های مهم دولت عمان به ویژه اداره کل امور مدنی است.همه افراد در سلطان نشین عمان باید کارت اقامت داشته باشند ،این کارت یک کارت الکترونیکی است که شامل تمام برنامه های حیاتی است که او استفاده می کند و می توان برنامه های بیشتری به آن اضافه کرد .
بررسی اجمالی
هر فرد خارجی مقیم سلطان نشین ملزم به دریافت کارت اقامت است. کارت اقامت یک کارت الکترونیکی است که شامل کاربردهای حیاتی دارنده آن است. برای بسیاری از برنامه ها مانند پورتال های الکترونیکی و کیف پول های الکترونیکی مالی قابل استفاده است. کارت برای ساکنین شاغل و غیر شاغل صادر می شود.
افراد مورد نظر
رویه ها
آ. مراحل سفارش:
- مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید.
- درخواست را در هر یک از ادارات وضعیت مدنی در استان ها و مناطق سلطنت ارسال کنید.
- حسابرسی: تایید مدارک مورد نیاز و هویت متقاضی.
- ثبت نام: وارد کردن داده ها به سیستم، گرفتن برنامه های بیومتریک شخص (عکس دیجیتال، امضای الکترونیکی و اثر انگشت) و پرداخت هزینه ها.
- صدور: صدور کارت و فعال سازی آن با احراز اثر انگشت صاحب آن و تحویل آن به متقاضی.
ب. فرم ها و مراحل لازم برای تکمیل درخواست خدمات:
- برای کارگران در بخش خصوصی: فرم نیروی انسانی.
- برای کارکنان بخش دولتی و همراهان: فرم درخواست را برای دریافت یا تمدید کارت پر کنید.
برای تکمیل معامله لازم است
ساکنان شاغل در بخش دولتی یا خصوصی:
- برای دریافت کارت اقامت فرم درخواست را پر کنید.
- نامه ای از کارفرما برای کارگران بخش دولتی که عنوان شغلی را تأیید می کند.
- یک کپی از فرم نیروی کار همراه با اصل برای کارگران در بخش خصوصی.
- کپی پاسپورت با اصل.
- یک عکس شخصی با پس زمینه آبی.
- حضوری شرکت کنید
ساکنین همراه کارگران در بخش های دولتی و خصوصی:
- برای دریافت کارت اقامت فرم درخواست را پر کنید.
- یک کپی از پاسپورت را به همراه اصل ضمیمه کنید.
- یک عکس شخصی با پس زمینه آبی ضمیمه کنید و حضوری در آن شرکت کنید.
موارد ویژه استحقاق
- مدارک مورد نیاز باید صحیح و کامل باشد.
- برای دریافت یا تمدید کارت حضوری مراجعه کنید.
- پرداخت هزینه ها با کارت پرداخت الکترونیکی از هر نوع (کارت هوشمند، پیش پرداخت، ویزا یا مسترکارت …).
دوره تکمیل خدمات
صدور کارت از شروع ثبت اطلاعات در سیستم تا تحویل کارت حدود 15 دقیقه طول می کشد.
|
ساکنان شاغل در بخش دولتی یا خصوصی:
ساکنین همراه کارگران در بخش های دولتی و خصوصی:
|
2 . آیا هر مهاجری باید کارت اقامت بگیرد؟ | هر فرد خارجی مقیم سلطان نشین، خواه شاغل باشد یا نباشد، باید کارت اقامت دریافت کند |
برای اطلاعات بیشتر به سایت اصلی عمان مراجعه کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه ی مهاجرت به عمان و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.